Sjokoladekake med god samvittighet

By
Menn liker kake - eller...menn av alle kjønn liker kake! Hadde det vært opp til oss hadde vi spist kake hele tiden, men det er noen problemer: Kake lager seg ikke selv, og siden du er her inne er det store sjanser for at du ikke har alle ingrediensene du trenger for å lage sjokoladekake uansett. Og så tar det så lang tiiiiiiid...

MEN - jeg har fått muligheten til å leke meg litt med noen av produktene til Funksjonell Mat, og de har redningen! Denne kaken her er nesten sunn, har masse proteiner, smaker glimrende og du blir faktisk litt mett av den. Personlig har jeg hatt den med på fredagslunchen på jobb og spist en halv kake i stedet for annen mat - og jeg har mageruter :D

Det du trenger er følgende:
  • En pakke med sjokoladekake fra Funksjonell Mat
  • 1 egg
  • 2 eggehviter
  • 100g mager kesam
  • 3dl vann
  • en teskje med fiberhusk. 
Nå er det sikkert noen som mumler at det ikke er så maskuling å ha fiberhusk og mager kesam, men kvinnfolk av alle kjønn synes det er kult når mannfolk (uansett kjønn) er i kontakt med sin feminine side, så bit tennene sammen og kjøp det!

Normalt sett skal det nå følge en lang beskrivelse av hvordan du skal blande ting sammen, men her er mannemåten for denne oppskriften:
  1. Hiv alt i en bolle
  2. Rør rundt med det du har for hånden til det ikke er klumper
  3. Hell over i en kakeform (naboen din har sikkert en)
  4. Følg temperatur og tid på pakken, men ta den ut mens den er litt fuktig inni - da er den best!
Resultatet:
 (Ok, jeg hadde bare bilde av den gangen jeg laget det som muffins med proteintrekk, men du tar poenget - de er skikkelig gode. Jeg skulle gjerne tatt nye bilder, men siden jeg er på diett er det ikke lurt for meg å ha den lukten i huset...)

For de av dere som trener eller bare er interessert i å ikke bli feite, så er næringsinndelingen slik:
  • 1396kcal
  • 140g karbo
  • 24g fett
  • 114g protein 
For HELE kaken. Kos deg! :D

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Matbloggtoppen