Kjapp, enkel og utrolig god pizza!

By
I helgen skulle jeg kose meg - fire uker på streng diett, og nå skulle jeg ha to hele dager der jeg spiste det jeg hadde lyst på. Øverst på listen sto pizza. Problemet mitt med pizza er at jeg ofte sliter med å finne kjøttet, og Peppe's skjelver hver gang jeg ringer dem. Jeg har nemlig en egenkomponert pizza der som kun er kjøtt, ost, saus og bunn. Ikke noe mer tull enn det. Dette er uansett dyrt, pizzaen er knapt lunken når den kommer på døren, og det er fremdeles ikke nok kjøtt på den.

Løsningen? Lage selv. Problemet? Inspirasjon. Jeg legger ikke skjul på at jeg ikke er en gud på kjøkkenet. Jeg klarer å smake meg frem til om noe trenger mer salt eller pepper, men det er stort sett der grensen går. Jeg måtte lage noe idiotsikkert. Når det gjelder kjøkken betyr ikke idiotsikkert at det er sikkert mot meg, så det er alltid spennende :) Dette prosjektet brukte jeg ca 15 minutter av min tid på å lage, og det var nok mat for meg i to dager. Helt utrolig :D

I fryseren pleier jeg å ha noen pizzabunner liggende. Jeg er veldig glad i bunnen på denne oppskriften fra MyRevolution.no , men bruk for all del noe annet. Denne er veldig god, og ikke fullt så usunn som mange andre bunner.

Til sausen brukte jeg følgende:
  • 2 pakker karbonadedeig
  • 1 pakke Eldorado Hakkede Tomater med Hvitløk og Oregano
  • 1 glass Old El Paso salsa
  • Hjemmelage taco-krydder
  • 1 glass First Price tacosaus
  • 2 ss First Price tomatpurèe
  • 3 STORE ss creme fraiche
  • 1 løk

Fremgangsmåte:
  • Skjær løken i små biter og hiv den i en kasserolle med litt olje eller vann og la den surre oppi der på middels varme til den er myk.
  • Brun karbonadedeigen og hell den oppi gryten. Jeg pleier ikke å gjennombrune den, bare få den litt brun i kantene og delt den opp - den skal koke en stund i sausen uansett...
  • Hiv oppi tomater, krydder, salsa, taco-saus og tomatpurèe.
  • Nå skal alt unntatt creme fraiche-n være i gryten, så la det putre en times tid.
  • Rør inn creme fraiche-n og smak til om du har smaksløkene til det. Min var grei som den var - neste gang tar jeg kanskje litt mindre taco-krydder i.
  • Smør utover pizzabunnen, dekk med ost og annet dill du ønsker (jeg hadde av en eller annen snodig grunn lyst på paprika og tortilla-chips, så jeg la det oppå).
  • Stek i ovnen på 200C i ca 15 minutter.

Kos deg!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Matbloggtoppen