Fårikål ala riskoker

By
Som mann blir man aldri lei av å få "gratis mat av mamma". Jeg fikk allerede i går vite at det kom til å bli fårikål på søndag, men middagen var for mamma, hennes mann og hans familie. Vi spiser enkelte ganger sammen begge familiene, men alle har forståelse for at det er lettere å forholde seg til ett sett med barn og barnebarn så det blir også delt. Uansett - jeg fikk beskjed om å komme og hente litt fårikål som jeg kunne ha til middag.

Så...jeg satt med en boks med fårikål (jeg hadde bestilt uten kål, for selv om jeg bor alene er det plagsomt med all luften man får av det). Hva gjør en mann ut av sånt for å få minst mulig arbeid ut av det, men samtidig et godt måltid. Jeg kunne selvsagt kjøre ut og kjøpe poteter, men det var for mye tiltak. Redningen? RISKOKER! Jeg tok 2dl ris sammen med 2,5dl med saus/kraft fra fårikålen og 2dl vann (man skal bruke 4,5dl vann til 2dl av risen jeg bruker, men hvorfor stresse med det, varme opp sausen og så helle den over risen uansett?). Satte på riskokeren, og når den var ferdig slang jeg kjøttet oppå for å varme det i noen minutter før jeg spiste.

Arbeidsinnstas: ca 3 minutter
Skitne ting: 3 - riskoker, asjett og en sleiv til å forsyne meg med
 
Jeg skal være ærlig å innrømme at det neppe var helt på linje med "the real thing", men det var søren meg ikke langt unna og utrolig praktisk! Med tanke på hvor mye tid som gikk med til matlagingen får denne en femmer av meg i hvert fall :D


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Matbloggtoppen